تک فروشی نداریم  

شروع قیمت ها از 240 هزارتومان  

telegram farsgraphic1

    6 ایراد رایج کفش ها که ممکن است در پروسه تولید رخ دهد.

    ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
     

    درست مانند هر محصول تولیدی، کفش‌ها نیز ممکن است در فرایند تولید با اشکالاتی مواجه شوند. بااین‌حال، با اقدامات مناسب می‌توانید این مشکلات را به حداقل برسانید یا به‌طورکلی از بین ببرید. در اینجا به شش مورد از رایج‌ترین مشکلات کیفیتی که در تولید کفش رخ می‌دهد و اقداماتی که می‌توانید برای جلوگیری از رسیدن کالاهای بی‌کیفیت به بازار انجام دهید، می‌پردازیم.

     توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که اگرچه عیوب ذکرشده در این مقاله مهم هستند، آزمایش‌های دیگر - برای بررسی اجزای مواد خطرناک، ثبات رنگ و رعایت استانداردهای ایمنی - باید همچنان بخشی از رویکرد کلی شما برای کنترل کیفیت باشد.. یک شریک زنجیره تأمین جامع می‌تواند آزمایش‌ها و بازرسی‌های لازم را برای اطمینان از ایمن بودن محصولات شما، رعایت تمام مقررات دولتی، توصیه و ارائه آزمایش‌ها و بازرسی‌های لازم را ارائه دهد، و همچنین مطابق انتظار مشتری شما باشد.

    ۱ - آلودگی فلزی و نوک‌تیز: تولید کفش اغلب به دوخت و همچنین استفاده از میخ و چسب نیاز دارد. سوزن‌ها ممکن است بشکنند و در کفش باقی بمانند، درحالی‌که میخ‌ها و چسب‌ها ممکن است به‌طور نامناسب صاف شوند و نقاط تیز در کفش باقی بمانند. چنین اجسام فلزی خارجی می‌تواند باعث آسیب جدی به مشتری شود. اگر کفش ازنظر طراحی فاقد قطعات فلزی است، می‌توانید از یک فلزیاب برای تشخیص هرگونه اجسام فلزی خارجی استفاده کنید. بااین‌حال، اگر کفش‌ها ازنظر طراحی حاوی فلز هستند، باید بازرسی منظم کنترل کیفیت انجام شود تا اطمینان حاصل شود که کفش‌ها به‌درستی ساخته‌شده‌اند، بدون نقاط برآمده تیز که می‌تواند به مشتری آسیب برساند. واضح است که این‌یکی از خطرناک‌ترین نقص‌ها است. آلودگی فلزی می‌تواند منجر به آسیب مصرف‌کننده شود که می‌تواند اثرات مخربی بر قربانی داشته باشد و شرکت‌های مسئول تولید محصول ممکن است با شکایت قضایی مواجه شوند.

     بسیاری از پروتکل‌های تست ISO از ورود محصولات آلوده به فلزات و نقاط به بازار جلوگیری می‌کنند، اما تنها درصورتی‌که با یک شرکت کنترل کیفیت متخصص که بداند کدام آزمایش‌ها و بازرسی‌ها لازم است، شریک شده باشید.

    ۲ - چسب زیاد: قسمت‌های مختلف کفش معمولاً با چسب دوخته‌شده و/یا چسبانده می‌شوند. اگر چسب به‌صورت شلخته یا بیش‌ازحد اعمال شود، از محل اتصال خارج می‌شود و عیب زشتی ایجاد می‌کند که برای مشتری قابل‌مشاهده است. اگر در یک منطقه قابل‌توجه ظاهر شود، این نوع نقص می‌تواند ظاهر کفش را خراب کند و مشتری شما به‌احتمال‌زیاد کفش را برای بازپرداخت بازمی‌گرداند. بااین‌حال، این نقص به‌راحتی برطرف می‌شود؛ می‌توانید فرآیند تولید خود را تغییر دهید تا اطمینان حاصل شود که چسب به‌درستی و به مقدار مناسب اعمال می‌شود. رفع مشکل در مراحل بعدی فرآیند تولید امکان‌پذیر است. برنامه کنترل کیفیت مناسب تضمین می‌کند که این نقص دوباره تکرار نشود.

    ۳ – اتصالات ضعیف: اتصالات ضعیف زمانی اتفاق می‌افتد که دو سطح چسبانده شده یا چسبیده، معمولاً کفی و رویی، پس از مدت کوتاهی استفاده از هم جدا می‌شوند یا زمانی که محصول از کارخانه خارج می‌شود، به هم متصل نمی‌شوند. می‌تواند ناشی از: چسب ناکافی یا چسباندن نادرست و یا استفاده از نوع اشتباه باشد. این نوع نقص همچنین باعث می‌شود که مشتری شما کفش را برگرداند

     ۴ - اندازه تمامی کفش‌ها در سایزهای استاندارد تولید می‌شوند و مشتری انتظار دارد ابعاد فیزیکی کفش آن‌ها با سایزبندی اعلام‌شده مطابقت داشته باشد. اندازه کفش به دو دلیل ممکن است نادرست باشد: ۱- ابزار فرسوده شده و دیگر تلورانس‌های صحیح را نداشته باشد ۲- اشتباهات در حمل‌ونقل و بسته‌بندی. دلیل دوم بسیار رایج‌تر از دلیل اول است. برای اطمینان از اینکه سایزبندی شما دقیق است، باید کفش‌های خود را قبل از حمل‌ونقل بازرسی کنید و اگر مشکلی پیدا شد، باید بسته‌بندی و مناطق حمل‌ونقل خود را بررسی کنید تا منبع مشکل را پیدا کنید. دوباره مقایسه کالاها با نمونه طلایی به حفظ تولید و اندازه ثابت کمک می‌کند. پایبندی به استانداردهای ساخت خود را فقط می‌توان از طریق بازرسی‌های منظم توسط کارشناسان شخص ثالث با دسترسی به امکانات تست لازم انتظار داشت

    ۵ - عدم تقارن: وقتی قسمت‌هایی از یک کفش در یک کل جمع می‌شوند، همه قسمت‌ها باید به‌درستی در یک راستا قرار گیرند. در یک کفش معمولی، نیمه‌های چپ و راست در یک درز به هم متصل می‌شوند که باید یک خط مرکزی کاملاً مستقیم در طول کفش دنبال شود. هر درزی که کج باشد یا به‌موازات این خط باشد نقصی است که ممکن است منجر به برگشت کفش توسط مشتری شود

     ۶ - آثار خراشیدگی: آثار خراشیدگی، علائمی هستند که روی کفش‌ها، به‌ویژه کفش‌های چرمی یا براق، پس از نگهداری بی‌احتیاطی یا بسته‌بندی نامناسب برای حمل‌ونقل باقی می‌مانند. هنگامی‌که ایرادات خراش را در محصولات خود کشف کردید، باید بررسی کنید که کدام مرحله از فرآیند تولید آن‌ها را ایجاد کرده و بر اساس آن مشکل را اصلاح کنید. استانداردهای ISO نوع مقاومت در برابر سایش را که تولیدکنندگان باید نیاز داشته باشند مشخص می‌کنند و بازرسان شخص ثالث می‌توانند اطمینان حاصل کنند که فرآیندهای تولید گام‌های صحیحی را برای جلوگیری از برخورد خشن که اغلب باعث ایجاد ایرادات خراش و ساییدگی می‌شود، انجام می‌دهند.

     با تست و بازرسی مستمر کیفیت عیوب را برطرف کنید هیچ‌یک از عیوب ذکرشده در بالارانمی توان برطرف کرد، مگر اینکه ابتدا مشخص‌شده باشد، که تنها با یک آزمایش کامل و فرآیند بازرسی کیفیت قابل انجام است. برعکس این امر صادق است: اگر کسی محصول شمارا بررسی نکند، به‌احتمال بالا کفش‌های تولیدی شما کارخانه را با تعدادی ایراد ترک می‌کند؛ درنتیجه محصول برگشت خواهد خورد.


    لینک های مطالب

    تولیدی کفش در اسلامشهر

    تولیدی کفش در اسلامشهر -تهران و تبریز ،با جدیدترین و بهترین متدهای روز دنیا به شیوه ای کاملا استاندارد و با تولید کفش هایی بسیار با کیفیت و زیبا


    تولیدی کفش سون از بزرگترین و معتبرترین کارخانه های تولید کفش در ایران است.