تک فروشی نداریم  

شروع قیمت ها از 240 هزارتومان  

telegram farsgraphic1

    تولید کفش های بازیافتی

    ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
     

    صنعت کفش ورزشی بزرگ‌تر از همیشه است و رشد آن هیچ نشانه‌ای از کند شدن نشان نمی‌دهد. سالانه بیش از ۲۳ میلیارد جفت کفش ورزشی تولید می‌شود. اکثر این جفت‌های جدید از پلاستیک، لاستیک و نفت استفاده می‌کنند و مقادیر هشداردهنده دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند. سالانه حدود ۳۰۰ میلیون جفت کفش به بیرون پرتاب می‌شود و به‌طور متوسط 30-40 سال طول می‌کشد تا یک جفت کاملاً در محل دفن زباله تجزیه شود.

    استفاده از مواد بازیافتی و تجدید پذیر باعث امکان استفاده بهینه از کفش‌های کهنه را ایجاد می‌کند. استفاده از مواد بازیافتی نشان‌دهنده احساس مسئولیت تولیدکننده کفش است. این امر چیزی هست که توسط تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده کفش و کتانی در دستور کار قرارگرفته است.

    در زیر با چند شرکت تولید کتونی که در این امر پیشتاز هستند آشنا می‌شویم.

    -آدیداس: آدیداس یکی از معتبرترین تولیدکننده برندهای لوازم ورزشی ازجمله کتونی ورزشی است.آدیداس برای اوین بار در سال 2015 اقدام به تولید کتونی های بازیافتی نمود.این کفش با استفاده از نخ‌های ساخته‌شده از پلاستیک‌های بازیافتی تولیدشده بود.

    در سال 2020 ، آدیداس بیش از 20 میلیون جفت کفش ورزشی با پلاستیک قابل بازیافت تولید کرد.افزایش قابل‌توجهی از 11 میلیون جفت در سال 2019 و 5 میلیون جفت در 2018.

    - Tread by Everlane: کتونی های تولیدشده توسط این برند ضایعات بسیار کمتری نسبت به بسیاری از کتونی ها دارد، انرژی موردنیاز برای تولید این کتونی نیز کمتر است. 54 درصد پلاستیک بکر قابل بازیافت در آن استفاده‌شده است.

    :Reebok برند

    - شرکت Reebo; کفش‌هایی به‌صورت کاملاً گیاهی تولید می‌کند. کفش کتانی به‌روز شده این برند دارای 100٪ پنبه ، زیره ای از ذرت و کفی ساخته‌شده از روغن کرچک است. حتی بسته‌بندی این کتونی ها نیز 100٪ بازیافت است.

    Nothing New: این استارتاپ در سال 2019 تأسیس شد Nothing New یک استارتاپ ورزشی است که هدف آن تأثیر مثبت بر روی کره زمین و آموزش افرادی است که بر روی آن زندگی می‌کنند. برخلاف اکثر مارک های موجود در این لیست که گام‌هایی در جهت بهبود سازگاری با محیط‌زیست برداشته‌اند ، پایداری در هسته اصلی نام تجاری این کمپانی قرار دارد. رویه تولید کفش توسط این کمپانی استفاده  100٪ از پلاستیک بازیافتی پس از مصرف است ، سایر اجزای کفش نیز از پنبه بازیافتی ، تورهای ماهیگیری ، لاستیک و چوب‌پنبه ساخته‌شده است.

    Nike:در سال 2018 ، نایک توسط بورس نساجی برای ششمین سال متوالی از بیشترین پلی‌استر بازیافتی در صنعت استفاده کرد و از سال 2010-2018 ، این برند 6.4 میلیارد بطری آب پلاستیکی را به کفش یا پوشاک بازیافتی تبدیل کرد.

    -برند converse:

    برند Converse با استفاده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی در تولید کفش ،به‌نوعی دین خود را در تولید کتونی با مواد برگشت‌پذیر ادا کرده است.درواقع کل قسمت رویه کفش از پلاستیک‌های برگشت‌پذیر که طی فرایندی پیچیده به نخ و الیاف تبدیل‌شده است ،تولید می‌شود.

     برند Allbirds

    Allbirds به‌عنوان ایده‌ای از تیم براون بومی نیوزیلند و جوی زویلینگر ، متخصص تجدید پذیر مستقر در سانفرانسیسکو ، استارتاپ بسیار محبوب کفش‌های ورزشی است که در سراسر سیلیکون ولی و شهر نیویورک دیده‌اید. در چهار سال اول ، ارزش این برند به 77.5 میلیون دلار رسید - این‌همه به لطف کفش‌های بی‌نظیر آن است. همه طرح‌های Allbirds بی‌شک منحصربه‌فرد هستند و ازنظر راحتی بی‌نظیر هستند. کفش‌های این برند با پشم مرینو یا درختان اکالیپتوس برای قسمت‌های بالا و نیشکر برای کف SweetFoam ساخته‌شده است. آن‌ها حتی حق ثبت اختراع روی مواد SweetFoam خود را عمومی کردند تا مارک‌های دیگر بتوانند از آن به‌عنوان یک جایگزین پایدار استفاده کنند. پلاستیک بازیافتی و روغن لوبیا کرچک نیز در این کفش‌ها استفاده‌شده است. Allbirds حتی از 90٪ مقوا بازیافتی پس از مصرف برای بسته‌بندی استفاده می‌کند.

    -برند Great

    Greats در سال 2014 توسط رایان بابنزین و طراح کفش Jon Buscemi تأسیس شد و به‌عنوان جایگزینی مقرون‌به‌صرفه برای بازار کفش‌های کتانی لوکس شروع به کارکرد. سبک تجاری این برند ، The Greats Royale ، دارای چرم درجه‌یک است ، در ایتالیا تولید می‌شود و فقط 179 دلار قیمت دارد-که بسیار کمتر از کفش‌های کتانی درجه‌یک است. در تلاش برای سازگاری بیشتر با محیط‌زیست ، Greats طرح را باروکش بافتنی پلاستیکی بازیافتی دوباره طراحی کرد. هفت بطری پلاستیکی در ساخت هر جفت کفش ورزشی Royale Knit استفاده می‌شود و در تولید اولیه تنها ، Greats 75000 بطری را از اقیانوس خارج کرد. علاوه بر رویه‌های پلاستیکی بازیافتی ، Greats از مواد بازیافتی برای تولید جعبه و بسته‌بندی کفش استفاده می‌کند.

    Rothy's:

    Rothy's در سال 2016 تأسیس شد .Rothy's نیز از شرکت‌هایی هست که درزمینهٔ تولید کتانی با مواد برگشت‌پذیر فعالیت دارد.

     منبع مقاله:وب سایت https://www.businessinsider.com


    لینک های مطالب

    تولیدی کفش در اسلامشهر

    تولیدی کفش در اسلامشهر -تهران و تبریز ،با جدیدترین و بهترین متدهای روز دنیا به شیوه ای کاملا استاندارد و با تولید کفش هایی بسیار با کیفیت و زیبا


    تولیدی کفش سون از بزرگترین و معتبرترین کارخانه های تولید کفش در ایران است.